|
حسین بن علی میزان حق
مقدمه:
در پست امروز قصد دارم حسین بن علی را به عنوان میزان حساب کنم و عمل برخی را با آن بررسی کنم.
الف: دو روایت در شان حسین بن علی
الحسن و الحسین سیدا شباب اهل الجنه
((حسن و حسین سرور جوانان بهشت هستند))
مسند احمد ج 3 - ص 3- دارصادر
سنن ابن ماجة ج 1 ص 44- دارالفکر
سنن الترمذي ج 5 ص 321- دارالفکر
فضائل الصحابة ص 20- دار الكتب العلمية
المستدرك حاکم ج 3 ص 167
شرح مسلم ج 16 ص 41- دار الكتاب العربي
مجمع الزوائد ج 9ص 165- دار الكتب العلمية
المعيار والموازنة ص 151
المصنف ج 7 ص 512- دارالفکر
حسین منی و انا من حسین
((حسین از من است و من از حسین))
مسند احمد - الإمام احمد بن حنبل - ج 4 - ص 172- دارصادر
سنن ابن ماجة - محمد بن يزيد القزويني - ج 1 - ص 51- دارالفکر
سنن الترمذي - الترمذي - ج 5 - ص 324- دارالفکر
المستدرك - الحاكم النيسابوري - ج 3 - ص 177
مجمع الزوائد - الهيثمي - ج 9 - ص 181- دار الكتب العلمية
المصنف - ابن أبي شيبة الكوفي - ج 7 - ص 515- دارالفکر
الأدب المفرد ص 85- مؤسسة الكتب الثقافية
صحيح ابن حبان ج 15 - ص 428- مؤسسة الرسالة
المعجم الكبير ج 3 ص 32- دار إحياء التراث العربي
مسند الشاميين ج 3 - ص 184- مؤسسة الرسالة
نظم درر السمطين ص 208 - 209
موارد الظمآن ج 7 - ص 196 – 197- دار الثقافة العربية
الجامع الصغير ج 1 - ص 575- دارالفکر
كنز العمال - المتقي الهندي - ج 12 - ص 115 – 116- موسسه الرساله
نتیجه:
پس روشن هست حسین بن علی با همین دو روایت لیاقت میزان بودن را دارد. درسته؟
ب: عمل یک صحابی
در تاریخ آمده است زمانی که سر حسین بن علی را نزد
عبید بن الله بن زیاد آوردند او با نی بر صورت و لبان حسین بن علی میزد.
یکی از حاضرین در جمع انس بن مالک یکی از صحابیان رسول الله بوده است.
نوشته شده است او در دلش چنین گفته است: همانا کار بدی می کند او زیرا من
دیدم همانجایی را که او میزند رسول الله می بوسید.
سبل الهدى والرشاد - الصالحي الشامي - ج 11 - ص 72- دار الكتب العلمية
عن أنس بن مالك قال لما أتي برأس الحسين بن علي إلى عبيد الله بن زياد جعل ينكت بقضيب في يده .... فقلت في نفسي لأسوءنك ، لقد رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقبل موضع قضيبك من فيه .
این یعنی یک صحابی رسول الله حتی جرات نکرده است به طور جدی اشکال کند به عبیدالله بن زیاد بخاطر این کارش
اما برای اینکه این خدشه به این صحابی وارد نشود. در
کتب دیگر روایت مورد نظر بیان شده است ولی یک قسمت از آن حذف شده است و
آنهم (فی نفسی)) هست و برای مخاطب جوری بیان می شود که انگار انس بن مالک
به عبیدالله بن زیاد اشکال وارد می کند.
عن أنس قال لما قتل الحسين جئ برأسه إلى عبيد الله بن زياد فجعل ينكت بقضيب عن ثناياه ...... فقلت أنا والله لأسوءنك فقلت لقد رأيت رسول الله ( صلى الله عليه وسلم ) يقبل موضع قضيبك من فيه
تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 14 - ص 235- دارالفکر
المعجم الكبير - الطبراني - ج 3 - ص 125- دار إحياء التراث العربي
در انتها:
عزیزان اهل سنت نظر شما چیه؟
آیا کار جناب انس بن مالک را تایید می کنید؟
چرا در متون روایات شما بخشی از متن حذف شده است؟ |